7 Mayıs 2008 Çarşamba

Nasıl Arıcı oldum ? ( 3 )

Dün Ardeşende geçen arılarla ilgili anımı anlatmıştım.
Bugün İzmirde nasıl arılarla tanışıp arıcı olduğumuzu anlatmak istiyorum.
Ben nihayet 1982 yılında İzmir' e tayin olmuştum. 1991 yılında Şehitkemal Köyündan Üsen amca çok sağolsun bize arıcılık sevgisini kazandırdı. Üsen amca ,bahadır Öğretmen ve ben onbeş kadar arkadaşla Şehitkemal Köyünde arıcılık kursu açtırdık. Yıl 1991 tabi. Şubat ayları. O yıl Mart ayında ben de Yeniköylü Ali amcadan 2 kovan alarak arıcılık işine başlamış olduk. Tabi bu arada Sayın Nizamettin KAYRAL 'ın "Yeni Teknik Arıcılık" kitabını bir iki defa uygulama ile birlikte hatmettik.Sayın KAYRAL 'ın kitabından çok şey öğrendik. Burada Sayın Kayral'ın hakkını nasıl öderiz bilemem. Tabi bu arada başka yazarlarımızın kitaplarını da okuduk. O yıllarda bugünkü gibi internet filan da yoktu ülkemizde. Bilgiye ulaşmak bir hayli zordu. Tandık ,ildik arılcılar da pek öyle doyurucu bilgi vermezlerdi. Verdikleri bilgiler de kırık dökük babadan kalma bilgilerdi tabi. Biz onlara pek itibar etmezdik.
Ali amcadan aldığım iki kovanı o yıl sekiz kovana çıkarmıştım. ama yeterince bal alamamıştım. Zamanla altı sene içinde bu iki kovandan tamı tamına 57 kovan ulaştım.
Üzerinize sağlık afiyet 1997 yılında geçirdiğim bir rahatsızlıktan dolayı kova mevcuları 12 ye düştü. ben de arılı ve boş kovanlarımı, tüm ekipmanlarımı arkadaşım Muammer'e verdim. Muammer bana her yıl 2 teneke bal verecekti. anlaşma öyle idi.
ilk iki sene Muammer sözünü kısmen yerine getirdi.
(devam edeceğiz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder