22 Kasım 2008 Cumartesi

Lodos ve Sonrasında Kontrolün Önemi

Üç gün aradan sonra dün ve bugün arılığımı ziyaret ettim. Zaten bir gün uğramasam; sanki eksik bir şey kalmış, yapılacak bir iş varmış da yarım kalmış ,olmamış hissine kapılıyorum. Arılarımı her ziyaretimden sonra da sanki yeniden doğmuş gibi oluyorum.

Eee Sevda bu... Arıcılık sevdası . Başka bir şeye benzemez.


Bugün Aliağa'mızın pazarı. Pazar yerinde Fehmi' yi gördüm. Arılığa gideceğimi söylediğimde:
"-Boşver gitme.hava soğuk" dedi.
-Gitmeliyim. Şöyle bir dolaşıp geleyim. Dedim ve gittim.

iyi ki arılığıma gitmişim. iki gündür lodos esiyor. kovanlara zarar vermemiş ama , bazı malzemelerim darmadağın olmuş, boş strafor ana arı kovan kapakları dağılmış, bir kovanın önüne büyük kuru ot yığını gelmiş. onları temizledim. dağılan kartonları(körükte kullanıyorum) toplayıp örtü altına aldım taşla bastırdım .
Lodos hala esiyor şimdi. Yarın da arılığıma gitmeyi sabırsızlıkla bekliyorum.


Tabi ki set ekibimiz ve ekipmanımız olmadığından görüntü alamadık. Fehmi, Maliyeci Ercan, Ramazan ,Emekli Fatma Hocanım(eski arıcılardan),Petkimci emekli Mustafa ,gene petkimli Hacı, Yusuf, Soydaş Cemal, Karakuzudan Mamıt usta b u işe yavaş yavaş sevdalanan arkadaşlarımız. Seneye inşallah bu arkadaşlarımızla bir set ekibi de kurarız diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder