11 Mayıs 2008 Pazar

Arıkuşları ile Başımız Dertte

Arıkuşları ile başımız dertte. Geçen sene koloni mevcutlarını yarıya indirdiler.
Her sabah-akşam seslerini duydukça bir tuhaf oluyor insan. Bunlara bir çözüm bulan arkadaş var mı acaba? Araştırdım. Ultrasonik kuş kovucular var ama; bu araçlar yüksek db de ses yaydıklarından arılara için de zararlı olabilir.

Piknik tüpüyle-sesli periyodik aralıklarla tüfek sesi veren domuz kaçıranlar bizim işimize yarar. İnternette araştırdım ama bulamadım. Bu piknik tüpüyle çalışan cihazların satıldıkları yeri bilen arkadaşlar yazarlarsa memnun oluruz.
Bu mübarek arıcıkların düşmanı çok arkadaşlar. Arıkuşlarından sonra sırada eşek arıları ile sarıca arılar musallat olacaklar. Onların çaresi var ve de kolay. Hele bi meydana çıksınlar ben o zaman size çözümünü buradan yazacağım.
sonra bu mevsim kirpiler de arıcıkların düşmanlarındandır. Kovan girişleri yere yakınsa tam kirpilerin arayıp da bulamadıklar cinsten iştir. Kirpiler gelirler, uçma tahtasını dişleri ile kemirir , ses yaparlar. arılar da tehlike var zannedip dışarı fırlarlar. Kirpi de onları yer tabi . Onun için kovanlarımızı en az 20-25 cm kadar yükseğe koymakta yarar var diyorum.

Muammer 'e bu konuyu en az üç beş defa anlattım. Kovanları hiç bir zaman yerden yukarı kaldırmadı.Tabi adam ne kovana ne arıya, ne de ekipmana para vermedi ki. Tabi arı mevcutları da işte öylesine idi. Kovanda varlığı ile yokluğu belli değildi. Bu kovan giriş çıkışlarının zayıflığından bile anlaşılıyordu. Tabi arıcıklar kirpilere, eşek arılarına, arı kuşlarına yem oluyordu.
Sağlıkla ve esenlikle kalın. Arılarınız bol, ürnünüz bereketli olsun derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder